Aanbieder Simyo is uit alle aanbieders van dit moment onlangs voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste sim only provider van Nederland. Twee keer per jaar wordt er door de 5500 leden van de Mobiele ProviderMonitor van de Consumentenbond een award uitgereikt aan de beste mobiele provider.
Provider Simyo deed voor de vijfde keer mee en mocht de award ook voor de vijfde keer in ontvangst nemen.
Beoordeling
Zoals gezegd bestaat het panel uit 5500 leden. Deze leden houden de prestaties van hun mobiele provider bij en beoordelen deze ieder half jaar. Er wordt gekeken naar algemene tevredenheid, maar ook naar kwaliteit van bellen, sms’en en mobiel dataverkeer. Ook wordt bijgehouden hoe vaak de betreffende provider per maand last heeft van een storing.
Wat is het rapportcijfer?
Een half jaar geleden scoorde ze nog een 8,3. De klanttevredenheid groeit dus nog steeds.
Van de elf beoordeelde providers is Simyo de enige die op alle onderdelen een cijfer acht of hoger scoort. Het bedrijf scoort vooral goed met het goede bereik, haar heldere tarieven en voorwaarden en een bereikbare en behulpzame klantenservice. Aangezien deze verkiezing tot stand komt door de beoordeling van eigen klanten, wordt er veel waarde gehecht aan de prijs.
Andere providers
Opvallend is dat na Simyo ook Youfone en KPN in de top drie staan. Interessant gegeven is dat zowel Simyo als Youfone gebruik maken van het netwerk van KPN. Hieruit blijkt wel dat KPN nog steeds als beste netwerk van Nederland wordt gewaardeerd.
Aanbieder Tele2 komt met een 7,4 als slechtste uit de bus, maar scoort nog altijd een ruime voldoende. Van de zeven onderdelen waarop wordt beoordeeld, scoort Tele2 met vier onderdelen het minst goed. Vooral de kwaliteit van het mobiele internet als ook het percentage storingen van mobiel internet van Tele2 laat volgens de panelleden nog de wensen over.
Positief in het nieuws
Het voordeel van de provider is dat je niet wordt overladen door een veelheid van sim only abonnementen en door de bomen het bos niet meer ziet. De website is op het moment van schrijven overzichtelijk en je kunt dus eenvoudig en snel je keuze maken.
- Je begint met het kiezen van je belbundel. Je kunt kiezen uit 100, 200, 300, 500 of 1250 minuten of sms’jes. Voor 100 minuten betaal je €4 per maand, voor 200 €5, voor 300 €6, voor 500 €11 en voor 1250 €15.
- Daarna kun je je internetbundel kiezen. De prijs van je internetbundel komt bovenop de prijs van je belbundel. Je kunt kiezen voor 0, 200, 500, 1000, 2000 of 4000 mb. Voor 4000 mb betaal je maandelijks €15,- en voor 200 €6.
Je kunt dus je eigen bundel samenstellen en dat scheelt je een hoop werk met vergelijken en voorwaarden van verschillende bundels lezen.
Voordelen vergeleken met andere aanbieders
Op de website van Simyo vind je een vergelijkingstabel met andere aanbieders. Op veel punten ben je met een abonnement bij Simyo voordeliger uit. De provider krijgt het hoogste cijfer van het consumentenbond panel, namelijk een 8,4. Sinds 2013 doet het bedrijf mee aan de Mobiele Provider Award uitgereikt en heeft deze award altijd gewonnen. Als enige provider bieden zij tevens een gratis klantenservice.
Samen met Ben is Simyo een goedkope aanbieder van 4G internet. Je kunt dus gebruik maken van supersnel internet. Als je verbruik hoger of lager uitvalt dan je verwacht kun je eenvoudig je bundel naar boven of naar beneden aanpassen. Dit doe je door in te loggen op Mijn Simyo. Hier krijg je een duidelijk overzicht van je verbruik. Je kunt hier ook je facturen inzien en je gegevens wijzigen.
Klantvriendelijke hulp bij vragen
Als je vragen hebt over het bestellen van je simkaart, kun je de klantenservice op meerder manieren bereiken. Je kunt bellen met de klantenservice, maar je kunt ook je vraag mailen. Je krijgt dan binnen drie werkdagen antwoord op je vraag. Je kunt ook je vraag stellen op het forum. Als je dat doet krijg je al binnen een werkdag antwoord.
Ook kun je op werkdagen tussen 9:00 uur en 20:00 twitteren. Zie hier meer informatie.