T-Mobile bereidt klanten voor op verdwijnen GSM netwerk

T-Mobile bereidt klanten voor op verdwijnen GSM netwerk

T-Mobile is al bezig zijn klanten voor te bereiden op de uitfasering van het GSM netwerk. Dat meldt website GSM helpdesk. Wanneer je als klant met een 2G-only telefoon contact hebt met een medewerker van T-Mobile, word je actief geadviseerd om over te stappen op een...
Joint venture tussen Vodafone en Ziggo definitief rond

Joint venture tussen Vodafone en Ziggo definitief rond

Het heeft bijna een jaar geduurd, maar de lang verwachte fusie van Vodafone en Ziggo in Nederland is eindelijk een feit. Op Oudejaarsdag maakten beide providers bekend dat de oprichting van de joint venture is afgerond. De naam van het nieuwe bedrijf wordt...
Mobiel abonnement met smartphone voortaan een lening

Mobiel abonnement met smartphone voortaan een lening

Op 1 mei van dit jaar veranderen de regels voor het aanschaffen van een smartphone bij je mobiele abonnement. Providers werden eerder voor de rechter gesleept en veroordeeld, en zijn vanaf die datum verplicht om zo’n abonnement te registreren als een krediet. Dat...
ACM maant T-Mobile te stoppen met Datavrije Muziek

ACM maant T-Mobile te stoppen met Datavrije Muziek

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft T-Mobile gemaand om te stoppen met het aanbieden van de dienst ‘Datavrije Muziek’. Deze dienst houdt in dat klanten van T-Mobile met een databundel van 6 GB of meer gebruik kunnen maken van bepaalde muziekdiensten,...
Nederlanders zijn relatief trouw aan hun provider

Nederlanders zijn relatief trouw aan hun provider

Consumenten stappen in Nederland niet snel over naar een andere provider. Gemiddeld blijven we zo’n zes jaar bij dezelfde mobiele provider en zelfs acht jaar bij een vaste provider. Dat blijkt uit een onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt. De ACM voerde dit...
Mobiel telefoon- en internetverkeer blijft stijgen

Mobiel telefoon- en internetverkeer blijft stijgen

Nederlanders bellen, sms’en en internetten steeds meer met hun smartphones. In het tweede kwartaal van dit jaar steeg vooral het dataverkeer snel, maar ook het totale aantal verbruikte belminuten en verzonden sms berichten nam toe. Dat blijkt uit cijfers die de...

Tele2 voor de rechter gesleept door ConsumentenClaim

Telecomprovider Tele2 wordt door de Stichting ConsumentenClaim voor de rechter gesleept. Een gratis toestel is namelijk niet gratis. Sterker nog, je sluit een lening af. Dit concludeerde Minister van Financiën Dijsselbloem in 2015. Als je een lening verstrekt, moet je...
Youfone gaat tv-abonnementen aanbieden

Youfone gaat tv-abonnementen aanbieden

In samenwerking met de Chinese product Huawei lanceert telecomaanbieder Youfone.nl volgend jaar nieuwe abonnementen, namelijk zogeheten tv-abonnementen. Middels het nieuwe platform en bijbehorende abonnementen heb je toegang tot live-televisie, video on demand,...
Tarieven voor gespreksafgifte opnieuw verlaagd door ACM

Tarieven voor gespreksafgifte opnieuw verlaagd door ACM

In 2013 kwam de Autoriteit Consument en Markt (ACM) met een verlaging van de afgiftetarieven tussen telecomaanbieders. Hoewel dit plafond voor de afgiftetarieven nog niet definitief is, komt de ACM met een nieuwe verlaging. Volgens de ACM is dit een manier om de...
Voorwaarden van KPN voldoen binnenkort aan regels van AFM

Voorwaarden van KPN voldoen binnenkort aan regels van AFM

Naast een sim only zijn we allemaal bekend met de abonnementen waarbij je een gratis toestel krijgt. Echter bleek gratis niet daadwerkelijk gratis te zijn. In de looptijd van je abonnement betaalde je alsnog je splinternieuwe mobiele telefoon af. Achteraf kon je je...
Sim only wint terrein op prepaid bij senioren

Sim only wint terrein op prepaid bij senioren

Uit onderzoek van Simonlyvergelijken.nl is gebleken dat de meeste gebruikers van een prepaid simkaart 60-plussers zijn. Tevens blijkt dat senioren tegenwoordig steeds vaker kiezen voor een sim only. Eén van de belangrijkste redenen daarvoor is van financiële aard. De...