Simyo is precies tien jaar geleden opgericht, en is in enkele jaren uitgegroeid tot een uitstekende provider. De uitstekende prestaties bleven niet onopgemerkt door de consument en de Consumentenbond. De laatste 5 jaar (!) is Simyo uitgeroepen tot de beste provider van Nederland op het gebied van mobiele telefonie.
Op alle criteria scoort de provider in de laatste beoordeling in juli 2015, het beste. Het gaat daarbij om de criteria:
- Kwaliteit bellen/smsen
- Kwaliteit mobiel internet
- Minste storingen tijdens bellen/internetten
- Klanttevredenheid.
→ Simyo heeft de sim only markt dan ook zeker veranderd. In dit artikel beschrijven we alle feiten en weetjes over deze provider in de afgelopen tien jaar.
Tien jaar Simyo
Simyo.nl was de eerste provider die tien jaar geleden 100% online opereerde. Geen winkels, geen dure reclames en geen prepaid simkaarten. Alles kon worden geregeld via de app en online. Veel providers hebben het voorbeeld daarna gevolgd. Simyo schrijft dat zij de laatste jaren veel stappen hebben gemaakt op het gebied van klantenservice, prijs kwaliteitverhouding en het realiseren van een betrouwbaar netwerk. Via KPN.
Enkele andere belangrijke pijlers van Simyo zijn:
- De klant staat centraal bij Simyo. Daarom hebben zij een ‘Wall of Change‘ in het leven geroepen op de werkvloer; een bord waarop alle ideeën van klanten en medewerkers te zien zijn. Een specifiek team zorgt er iedere week voor dat er iets met deze tips gedaan wordt.
- Naast de Wall of Change heeft Simyo ook de Toffe Klant Wand, waarop leuke of juist ontroerende berichten van klanten worden geplaatst. Hierdoor zien de medewerkers voortdurend voor wie zij werken.
- Ook zorgt Simyo voor veel interactie van de klanten onderling via het forum. De meest actieve gebruikers worden wel eens uitgenodigd door het team, waardoor de binding nog groter wordt.
Steeds minder klantenservice nodig
Door deze uitstekende online mogelijkheden, merkt Simyo dat de klant steeds minder vaak de telefoon hoeft te pakken om een probleem op te lossen. Simyo groeit gestaag in het aantal klanten, maar het aantal vragen dat men dagelijks krijgt daalt aanzienlijk. Hierdoor kan de provider weer meer energie steken in nieuwe verbeteringen voor het bedrijf.
Wat de klanten wel steeds meer doen, is mond-op-mond reclame. Drie op de vier klanten van Simyo zouden de provider aanraden bij familie of vrienden.
De aanbieder heeft hier iets mee gedaan: een member-get-member-programma en de VriendenDeal. Hierdoor kan met €10,- verdienen wanneer een klant abonnee wordt bij de provider. Al meer dan 20.000 klanten hebben gebruik gemaakt van deze optie.