Sim only provider Simyo is vandaag uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke provider van Nederland. De provider ontving de prijs bij de Customer Centric DNA Awards. Simyo was vorig jaar ook al uitgeroepen tot de provider die het meest klanvriendelijk is. Andere winnaars van de awards zijn Hema, Cooblue, KLM, XS4all en BMW.
Simyo timmert al 10 jaar aan de weg
Zo’n 10 jaar geleden werd Simyo opgericht. Het bedrijf opereert via het KPN netwerk en streeft er naar de beste sim only provider van Nederland te zijn. En dat lukt hen aardig. Door de Consumentenbond werd de provider recentelijk nog voor de zesde keer op rij uitgroepen tot de beste provider van Nederland, gevolgd door Youfone en KPN. Het komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen dat de provider in de prijzen valt bij deze Customer Centric DNA Awards in de categorie telecom. Volgens de organisatie is Simyo de ‘meest klantgerichte’ provider van het afgelopen jaar. Vorig jaar was dit ook al het geval. De jaren daarvoor vielen KPN, Vodafone en Hi in de prijzen. Bij de awards worden alle providers in Nederland onder de loep genomen.
Kwalitatief goed, maar een stuk goedkoper dan KPN
Niet alleen blinkt Simyo uit in de klantgerichtheid, maar ook de prijzen zijn enorm aantrekkelijk te noemen. Het bedrijf biedt een stuk goedkopere sim only abonnementen aan dan moederbedrijf KPN. Het goedkoopste abonnement kun je al verkrijgen vanaf 5 euro per maand. Voor een gemiddeld abonnement met 300 belminuten en 1000 internet MB’s betaal je momenteel 16 euro per maand. Er zijn goedkopere aanbieders op de Nederlandse markt, maar kwalitatief gezien kunnen zij niet aan Simyo tippen.
De Customer Centric DNA Award is een onafhankelijke prijs, gebaseerd op de mening van maar liefst 12.000 consumenten. De uitslag is dan ook een betrouwbare afspiegeling van de klantgerichtheid van een bedrijf. De consumenten werden ondervraagd over de bedrijven waarbij zij zelf klant zijn. De organisatie zelf noemt de uitslag ook uiterst betrouwbaar. Volgend jaar zullen er opnieuw awards uitgereikt worden.
Tip: Op onze homepage vergelijk je alle abonnementen van Simyo met alle andere abonnementen met sim only.
App vernieuwd
De ‘Mijn Simyo’-app van virtuele provider Simyo is volledig vernieuwd. Volgens de provider is de app ‘nog persoonlijker, dankzij de toevoeging van meerdere accounts en een persoonlijke foto van elk account. Daarnaast zijn de gebruikers dankzij de vernieuwde app nu nog meer baas binnen hun eigen bundel.’
Met de vernieuwde app wil Simyo de gebruiksvriendelijkheid van hun diensten nóg verder vergroten en de provider tracht dit al zo’n tien jaar lang te doen. Dit heeft er toe geleid dat Simyo voor de zesde keer op rij tot beste mobiele provider in Nederland is uitgeroepen door de Consumentenbond. Het Consumenten-panel van de Consumentenbond test ongeveer om het half jaar alle providers op kwaliteit bellen/sms’en, kwaliteit internet, klanttevredenheid, aantal storingen en nog enkele criteria. Met de app hoopt het bedrijf de klanttevredenheid nog verder op te krikken en uit te lopen op hun grootste concurrenten in deze test; Youfone en KPN. Opvallend is dat de drie beste mobiele providers dus allen op het KPN netwerk opereren.
Veel verbeteringen voor ‘Mijn Simyo’-app
De 3.0-update van de Mijn Simyo-app is begin januari vrijgegeven voor een beperkt aantal Simyo-gebruikers. De feedback die heeft ontwikkelingsteam heeft verzameld van deze klanten, heeft men direct in de app verwerkt. Op deze manier heeft Simyo de afgelopen maanden verschillende app-updates uitgebracht, door alle goede feedback van de gebruikers. In de laatste update is de Android-widget in de app verwerkt en kunnen klanten nu ook aangeven dat ze automatisch willen inloggen bij het opstarten van de app. Zo kun je als klant direct de eigen bundels bekijken. Ook is het nu mogelijk om bij het overschrijden van de databundel direct MB’s bij te kopen in de app. Tot slot is ook de beveiliging van de app sterk verbeterd.
De app is sinds deze week voor alle iOS- en Android-gebruikers te downloaden in de App Store.