De afgelopen jaren heeft het consumentenpanel van de Consumentenbond vijf jaar achter elkaar Simyo uitgeroepen tot de beste provider van Nederland. In juli 2015 jongstleden werd Simyo voor het laatst uitgeroepen tot beste mobiele provider. Ook een half jaar later staat de provider nog steeds bovenaan.
De Mobiele ProviderMonitor wordt ieder half jaar geüpdatet.
Simyo heeft de beste service, en het beste netwerk
De onafhankelijke Mobiele ProviderMonitor bestaat uit zo’n 5500 leden, die ieder een scherpe blik werpen op de mobiele providers in Nederland. Elk panellid beoordeelt namelijk zijn eigen provider. Daarnaast wordt elke provider door minimaal 75 leden beoordeeld. Op basis daarvan stelt de Consumentenbond het eindcijfer samen.
De providers die ieder half jaar worden getest, zijn:
- KPN
- T-Mobile
- Vodafone
- Tele2
- Simyo
- Ben
- Hollandsnieuwe
- Youfone
- Simpel
- Ziggo Mobiel
Hoe wordt de 1e plaats bepaald? 5 criteria:
De panelleden van de Consumentenbond beoordelen hun mobiele provider op……
- Kwaliteit van bellen, sms’en en mobiel internet via het netwerk van de provider.
- Prijs- kwaliteitsverhouding.
- Klanttevredenheid.
- Aantal storingen.
- Administratieve problemen.
Simyo scoorde op al deze fronten zeer goed. Zo had het bedrijf de beste kwaliteit voor bellen/smsen en internetten en het laagste storingspercentage.
Simyo krijgt een 8,1
Op basis van al deze criteria wordt een eindcijfer vastgesteld: een 8,1. Youfone, die sim only abonnementen via het KPN netwerk aanbiedt, volgt de provider op de hielen met een 7,9 als eindcijfer. KPN eindigt met een 7,8 op de derde plaats.
Youfone en KPN hebben dus niet kunnen voorkomen dat Simyo voor de zesde keer op rij is uitgeroepen tot de beste mobiele provider van Nederland.
Simyo meldt via hun blog dat men zeer trots is op het team en op deze prestatie. “Het is een eer om nu voor de zoveelste keer op rij deze award te winnen. Dit is onze favoriete prijs, omdat het klanten zijn die ons beoordelen”, laat Bart Versteijlen, general manager van Simyo weten.
Klanten ook het meest tevreden
De provider met de meeste tevreden klanten is de aanbieder Simyo. In totaal is 77% van de klanten tevreden. Zij zouden de aanbieder aanbevelen bij vrienden, kennissen en familie. Een onderzoek van Telecompaper heeft deze gegevens bekend gemaakt.
Enige tijd geleden heeft Telecompaper onderzoek gedaan naar de klanttevredenheid van alle mobiele- en sim only aanbieders. Uit alle gegevens is Simyo als beste beoordeeld. Maar inmiddels is de klanttevredenheid wel iets afgenomen. Een maand geleden was dat namelijk 78% van de klanten die het bedrijf aan zou bevelen bij familie, vrienden en kennissen.
KPN levert het netwerk aan Simyo en scoort zelf ook goed. Zij hebben de derde plaats in handen.
Eenzaam aan de top
Een half jaar staat Simyo al aan de top, eenzaam. Daarbij staan Youfone en KPN al een half jaar stabiel op plaats twee en drie. Toch komen ze met hun cijfers niet in de buurt van de klanttevredenheid van Simyo.
Uit het onderzoek komt naar voren dat de klanten van Tele2 het minst tevreden zijn. In totaal is 45% van alle klanten zo ingesteld dat zij de provider aan zouden bevelen bij anderen. Een klein percentage dus wanneer dat wordt vergeleken met Simyo.
De vorige maand zat de provider Hollandsnieuwe nog in de middenmoot. Ze staan nu na Tele2, onderaan. Daarbij geeft iets meer dan de helft van de klanten – in totaal 53% aan – dat zou de provider zouden aanbevelen. Een maand geleden was dat hoger (59%). De provider heeft gekozen dat zij voor hetzelfde geld meer data aan gaan bieden. De kans is daarom groot dat Hollandsnieuwe over een maand weer in de lift zit en weer betere cijfers gaat scoren.
Vergelijk sim only
Na deze beoordeling kunnen wij het ons voorstellen dat je zeer geïnteresseerd bent geraakt in deze provider. Op onze website vergelijk je de laatste aanbiedingen voor een sim only abonnement bij Simyo.
Zo kun je tegen een voordelige prijs genieten van de diensten van deze top-provider!